tirsdag 21. mai 2013

Nå skjer det....


Endelig er vi igang - vi gikk fra kald vår til sommer på et par dager. Gress og lauv har eksplodert i irrgrønt -det er bare herlig.





Prydkirsebærtreet er vakkert med sine skjære rosa blomster.
Primula og hvitveis pynter også opp i blomsterbedene.
Ellers har det vært en hard vinter med mye barfrost inntil vi fikk snø i slutten av januar, og det har gått hardt ut over rosene og en rekke andre stauder.
Ser ut til at påske- og pinseliljene jeg har hatt i en årrekke har gått ut i vinter, og alle krokusene jeg plantet i plenen glimrer med sitt fravær. Tulipanene har kommet fint og har nå knopper. Men noe skal nå alltid gå skeis, for idag fant jeg en av tulipanene halvt oppspist og liggende ved siden av bedet. Synderen er nok den store haren jeg så i hagen i går kveld.

Nå skal jeg kose meg et par dager med hagearbeid og nyte godværet. Til helga er det meldt regn, men vi trenger vel det også.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar